Nota de premsa de l’Ajuntament de Molins de Rei

A partir d’aquesta setmana, el consistori molinenc augmenta  els serveis a  les persones grans  amb la posada en marxa d’un nou servei d’àpats a domicili. Alhora, s’amplia el nombre de persones grans  que reben atenció telefònica i es reforça el seguiment  a les famílies vulnerables  amb infants, i l’abonament de les beques menjador.

Davant la crisi sanitària del COVID-19, l’Ajuntament de Molins de Rei segueix ampliant el servei d’atenció telefònica, mitjançant trucades setmanals periòdiques, a les persones grans que viuen soles i que no comptem amb cap altre servei municipal que permeti tenir contacte regular amb elles.

Així, al llarg d’aquesta setmana s’amplia  la franja d’edat  a persones majors de 70 anys, de les  quals s’ha pogut localitzar el telèfon de contacte.  A Molins de Rei, segons el padró municipal,  de 590 persones majors de 70 anys viuen soles i des de l’Ajuntament ha pogut localitzar i identificar el telèfon de contacte de 355 persones.

Amb l’atenció telefònica,  els professionals de serveis socials valoren la situació i les necessitats de cadascuna d’aquestes persones i, si és necessari, s’ofereix  el servei de teleassistència (TLA) o el servei d’atenció al domicili (SAD) o bé, se’n fa el seguiment periòdic.

A més, aquesta setmana,  sota prescripció social, l’Ajuntament posa en marxa un nou servei, el servei d’àpats a domicili, adreçat a persones grans que viuen soles o acompanyades d’altres persones grans

En aquest cas, es tracta d’un servei adreçat a persones grans, en situació de dependència o vulnerabilitat, que no poden preparar-se el menjar o necessiten ajuda per fer-ho; a persones que no tenen suport social o familiar; o a d’altres que tenen problemes de mobilitat o que viuen en un habitatge sense condicions necessàries per cuinar.

L’objectiu d’aquest servei és proporcionar una alimentació equilibrada i saludable a persones que podrien tenir dèficit d’alimentació, amb el control de dietistes, adaptats a cada persona i en adequades condicions de qualitat i seguretat alimentària.

Els àpats es repartiran 2 cops per setmana en unes carmanyoles reciclables,  i amb una caducitat  superior a 10 dies. La composició del menú està format per un primer plat, segon plat, postres i pa. Les persones interessades poden trucar al telèfon 936 803 731.