L’equip de resistència Kawasaki Català Aclam no ha pogut participar aquest any en cap de les proves que tenia previst fer-ho a l’inici de la temporada a causa de la situació de pandèmia que ens afecta

Quan a primers d’any l’Eduard Català començava a treballar en la nova moto del 2020, poc s’imaginava que no la podria fer córrer en cap de les dues curses que tenia previst fer-ho, les 24 hores de Catalunya a Montmeló i el Bol d’Or al circuit francès de Paul Ricard. Aquestes dues mateixes curses són a les que ja van participar el 2019.

La primera de les proves s’havia de disputar com cada any a primers de juliol, però ja al mes d’abril el Circuit de Barcelona-Catalunya va comunicar que la suspenia pel Coronavirus, com ja havia fet amb la resta de curses programades aquesta temporada. Tot i que algunes s’han pogut fer més tard a porta tancada i sense públic, les 24 hores quedaven cancel·lades definitivament deixant a la formació de Molins de Rei sense poder disputar la seva prova estrella en la que un cop més tenia serioses possibilitats de fer un bon paper i pujar a dalt de tot del podi, sortint com sempre com a favorit.

El Bol d’Or, prova mítica també de 24 hores de durada i que pertany al calendari oficial del campionat del món de resistència, sí que s’havia de disputar al setembre, però les autoritats regionals franceses van decidir fa uns dies suspendre també aquesta cursa. El darrer cap de setmana d’agost sí que es van disputar les 24 hores de Le Mans també en territori francès, però al pertànyer a regions diferents no van quedar afectades de la mateixa manera.

Això deixava a l’equip Kawasaki Català Aclam sense poder córrer cap de les dues curses previstes, tot i tenir la moto a punt, haver fet entrenaments tant al circuit de Montmeló com al traçat francès, tenir tota la infraestructura preparada i haver fet una forta inversió econòmica que finalment no s’ha pogut transmetre a la pista com era la seva intenció.

A hores d’ara, l’equip valora la possibilitat de poder participar en la darrera prova del campionat del món que s’ha de disputar al circuit d’Estoril a Portugal si es compta amb el suport econòmic necessari. També es parla d’una cursa de sis o vuit hores de durada que es podria fer a Montmeló al novembre, tot i que encara està per confirmar que finalment s’acabi organitzant pel Circuit de Catalunya. En cas que finalment es fes, comptaria segur amb la  presència del set vegades campió de les 24 hores.

Toni Ramoneda, premsa Kawasaki Català Aclam